miercuri, 9 februarie 2011

Michael P Nichols-Asculta-ma ca sa te ascult

Zilele trecute am terminat de citit o carte de psihologie practica"Asculta-ma ca sa te ascult"de Michael P.Nichols.Cum psihologia ma pasioneaza,am spus ca merita sa citesc cap-coada o astfel de carte,am mai rasfoit cateva la biblioteca,dar nu le-am imprumutat niciodata.
Sa fiu sincera nu credeam ca imi va placea,dar m-a captivat ce-i drept si am fost surprinsa sa vad cat de multe lucruri sunt implicate in comunicarea noastra cu ceilalti.
Pe langa teoria propriu-zisa se afla si multe situatii in care persoanele nu au stiut sa asculte,iar dupa acestea sunt explicate.M-am regasit in unele si mi-am dat seama unde am gresit eu sau cel/cea cu care am purtat acea discutie.
Randurile preferate din carte sunt urmatoarele:"Odata ce accepti ca oamenii sunt cum sunt,poti sa incetezi sa mai incerci sa ii schimbi si sa nu mai reactionezi exagerat atunci cand fac ceea ce au facut intotdeauna".
Nu stiu prea bine cum as putea comenta o astfel de carte,trebuie citita,fiecare capitol prezinta un alt criteriu care ar trebui luat in considerare cand porti o conversatie.
Se intampla sa vorbesc cu prieteni,sa le povestesc o anumita problema,iar ei sa ma intrerupa si sa'mi spuna"da,si mie mi se intampla asta.";si tot continuau.Sa fiu sincera,ma cam deranjeaza ,iar cam asta am intalnit si in carte,unde am aflat ca intreruperea lor nu este prea buna pentru ca atentia se muta imediat pe ei,nu mai ramane pe mine.Cum s-a 

intamplat ca si eu sa mai fac asta..mi-am propus sa fiu mai atenta.


MIHAELA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu